EKA.01. Obsługa klienta w jednostkach administracji
Technik administracji to osoba w firmie lub w instytucji, która zajmuje się interpretacją przepisów prawnych, przygotowaniem projektów umów, regulaminów, instrukcji, decyzji oraz wszelkich innych dokumentów prawnych. W swojej pracy musi on posługiwać się wskaźnikami ekonomicznymi, dokumentacją księgową oraz biegłą znajomością przepisów.
Do zadań i czynności wykonywanych przez technika administracji należy:
organizacja i gromadzenie dokumentacji przedsiębiorstwa,
wewnętrzna koordynacja działań poszczególnych jednostek organizacyjnych,
dbanie o przepływ informacji pomiędzy działami instytucji,
sporządzanie protokołów i sprawozdań z posiedzeń i zebrań (np. zarządu),
kontrola i porządkowanie akt prawnych oraz dokumentów,
prowadzenie korespondencji,
redagowanie pism urzędowych, korespondencji, sprawozdań oraz notatek służbowych,
wykonywanie prac biurowych,
prowadzenie postępowania administracyjnego.
Absolwenci kierunku technik administracji, mogą być zatrudnieni
w instytucjach administracyjnych i gospodarczych: urzędach wojewódzkich, rejonowych, powiatowych i gminnych, podmiotach gospodarczych, firmach ubezpieczeniowych, bankach, urzędach skarbowych. Zatrudnienie także znajdą w urzędach marszałkowskich oraz firmach i instytucjach prywatnych gdzie potrzebna jest wiedza
z zakresu administracji.